Theater

23 februari 2020 - Mombasa, Kenia

Jambo,

Week drie zit er al weer op. De tijd lijkt hier zo snel te gaan. Deze week heb ik op theater gestaan. Dit kun je vergelijken met de operatie kamer in Nederland. Ze hebben in het ziekenhuis een operatie kamer. Als er dus twee spoedgevallen komen dan moet er een wachten of in een andere ruimte geholpen worden.

Deze week heb ik verschillende operaties gezien.
- 12 keizersnedes
- 2 keer een verwijdering van een abses
- 1 keer een besnijdenis
- 1 keer een verwijdering van de apendix (blindedarm)
- 1 keer debrightment, dit is het verwijderen van dood en beschadigd weefsel.
- 1 keer een verwijdering van een hernia.

Hier in het ziekenhuis is er een schema voor de operaties. Dat betekend dat ze alleen chirurgische operaties doen op dinsdag en donderdag. Van de de boven genoemde operaties valt daar alleen een keizersnede niet onder. Deze vinden op de andere dagen plaats. Tenzij er een spoedgeval is dan wordt die er tussen geplant.

Als ik terug kijk naar deze week dan heb ik met veel operaties mee kunnen kijken. Dit zou in Nederland nooit kunnen. Zelf vind ik deze afdeling niet mega leuk omdat je zelf niet zo veel kan doen. Op welke afdeling ik aankomende week sta is nog een verrassing voor mij, dit zie ik morgen pas.

Na deze drukke week zijn we in het weekend opstap gegaan in Moonshine, dit is een strandtent. Aangezien wij carnaval moeten missen dachten we dat het wel leuk zou zijn om een Nederlandse liedje aan te vragen. We hebben uiteindelijk Vrouwkes van Snollebollekes aangevraagd. Nadat we in spanning hebben gewacht kwam het liedje eindelijk. Met ze alle hebben we aan de mensen van hier laten zien hoe je de polonaise moet doen.

Dit was mijn week alweer. Volgende week kom ik met nieuwe verhalen.
Geniet allemaal maar van jullie carnavalsvakantie daar in Nederland!

Asante.

Groetjes,

Lotte

1. Carly:
    25 februari 2020
    Gave foto's lotje! Beter dan die enge snee ;). Geniet er nog van! Klinkt super tof wat je allemaal mee maakt daar.