Casualty 2.0

5 maart 2020 - Mombasa, Kenia

Jambo,

Deze week ben ik weer terug om mijn oude vertrouwde afdeling Casualty. Ik vond het de vorige keer namelijk zo leuk dat ik wel terug wilde. Het is fijn om op een afdeling te komen waar je de mensen kent en een beetje de gang van zaken weet.

Ik heb weer verschillende dressings van wonden kunnen doen. Voor de mensen die niet meer weten wat een dressing is, het is het schoon maken en verzorgen van de wond. Ik heb al heel wat verschillende wonden voorbij zien komen. Er zijn per dag ongeveer 5 tot 10 dressings, hier ben je dan wel even mee bezig.

Vorige week heb ik jullie verteld over een vrouw die kwam voor haar ingegroeide teennagel te laten verwijderen. Deze week was er weer een waarbij dit moest gebeuren. Alleen moest bij deze vrouw de gehele teennagel worden verwijdert. Ik heb hier al heel wat gezien maar dit vind ik toch echt wel het vieste wat ik hier heb gezien.

In Casualty komt heel veel voorbij. Gister is er een man binnen gebracht door de politie die was mishandeld. Hij was niet echt bij bewustzijn maar moest wel worden geholpen, want hij had meerdere verwondingen. Er werd uiteindelijk besloten om te starten met hechten. Tijdens het hechten werd de man erg agressief. We hebben hem met 5 mensen moeten vasthouden zodat de dokter kon hechten. De man had 4 wonden die gehecht moesten worden. Maar omdat hij zo agressief was hadden ze na 2 wonden besloten om te stoppen met hechten. Het was bijna onmogelijk om hem te hechten. We hebben de man zo goed mogelijk proberen te helpen, maar hij is uiteindelijk overgebracht naar een ander ziekenhuis waar ze meer ter beschikking hebben.

Vandaag ben ik niet naar stage gegaan. Ben ziek thuis gebleven. Nog even aansterken aangezien we morgen met de meiden van het huis op Safari gaan. Hopelijk spot ik daar de big 5. Ik laat jullie volgende week weten hoe ik de safari heb ervaren. Hopelijk heb ik dan ook wat leuke foto’s voor jullie.

Asante sana.

Groetjes,

Lotte

1. Jack Bongers:
    5 maart 2020
    Beterschap Lotte.
    Hopelijk herstel je snel zodat je mee kunt op Safari.
    Veel plezier.
  2. Adri Bogaards:
    6 maart 2020
    Hoi Lotte,
    Mooie en indrukwekkende verhalen. Veel plezier.

Groeten,
    Meneer Bogaards
  3. Ingrid Brans:
    8 maart 2020
    Tja Lotte, ik ben en blijf erg onder de indruk van jullie verhalen. Wat een bom aan ervaringen die je elke dag meeneemt voor de rest van je leven. Ik ben TROTS op jullie, hoewel ik maar een heel kleine bijdrage heb geleverd aan jullie opleiding tot verpleegkundige. Wat een mooi beroep hebben we toch. En dat lees en zie ik terug in jullie blogs. Daar word ik heel blij van.
  4. Anouk / Chenoa:
    12 maart 2020
    Hey Lotte, Leuk om te zien dat je het naar je zin hebt! Heel veel succes nog. En hopelijk spot je de big 5 🦁🦒🐘🐆🦏 Groetjes Chenoa en Anouk 🍷
  5. Winnie Haex:
    15 maart 2020
    Hey Lotte
    Wat een indrukwekkende mooie verhalen om steeds te lezen.
    Heel veel plezier gewenst en ben benieuwd na de volgende ervarende verhalen 🥰